5 септември 2021 г.


Днес Фреди Меркюри щеше да навърши 75 години. Роденият в Стоун Таун, Занзибар тенор, чието истинско име е Фарук Булсара, бе едно от най-ярките имена на музикалната сцена през изминалия век. Гласът и талантът му продължават да се помнят и днес благодарение на вечните му парчета "Bohemian Rhapsody", "Killer Queen", "Crazy Little Thing Called Love" и "We Are the Champions".

През годините той записа и няколко самостоятелни хита, сред които "Barcelona", "I Was Born to Love You" и "Living on My Own".

Първата британско-африканска рок звезда, както мнозина го наричаха, бе един от най-влиятелните музикални герои на своето време. Според класация на Ем Ти Ви, проведена през 2005, роденият на 5 септември 1946 година изпълнител, е най-добрият певец за всички времена. Редакторите на "Ролинг Стоун" през 2008 пък го поставиха на 18-то място в класацията на 100-те велики рок музиканти.



На 22 ноември 1991 Фреди моли мениджъра на "Куийн" Джим Бийч да изпрати до медиите следното изявление: "Бих искал да потвърдя, че изследванията ми за ХИВ бяха положителни и съм болен от СПИН. Мислех, че ще бъде правилно да запазя информацията в тайна, за да защитя хората около мен. Настъпи обаче моментът приятелите и феновете ми по света да знаят истината. Надявам се, че всеки ще подкрепи мен и лекарите ми и всички останали по света, които се борят с тази ужасна болест. Личното ми пространство винаги е било много специално за мен и съм известен, че не давам интервюта. Моля разберете, че тази политика ще продължи". По-малко от 24 часа след публикуването на думите му, на 24 ноември 1991 Фреди си отиде от този свят на 45 години.




-----------
За още новини харесайте страницата ни във Facebook>>>

0 коментара:

Публикуване на коментар

Може да ви е интересно...