16 август 2016 г.

След сутрешен крос или след занимания във фитнеса мнозина обичат да вземат душ с хладка вода. Но ако бягате не само за удоволствие, а и за да влезете във форма, по-добре не правете това, съветват учените.

Студеният душ, който вземате след силово натоварване възпрепятства адаптацията на мускулите. До това заключение достига международен екип  от учени след провеждането на комплексно изследване. Физиолози от Технологичния университет в Куинсланд, университета в Оукланд и няколко норвежки учебни заведения са извършили редица експерименти, в които участват 21 здрави мъже. Участниците провеждат по две тренировки на седмица в продължение на 3 месеца. Около половината от тях след физическо натоварване се къпе със студена вода (с температура 10 °C), а останалите “изстиват” докато въртят педалите на велоергометри.

След 3 месеца мъжете, които завършват тренировките си на велотренажорите, се оказват с по-укрепнали и с по-голяма маса мускули, отколкото онези, които вземат студен душ.
Физиолозите проследяват и процесите, протичащи в мускулите на участниците. Забелязват, че след физическо натоварване и студен душ, активността на клетките, отговорни за нарастването на мускулната тъкан, се забавя за цели две денонощия.

Според един от ръководителите на изследването Лион Робъртс, студената вода след тренировки понижава ефективността и за укрепване на  мускулите е необходимо много по-дълъг период от време. Вероятно това е причината спортистите, които предпочитат леките натоварвания в края на тренировка и по този начин бавно “се охлаждат”, да виждат по-бързо резултати от тренировките си, отколкото онези, които предпочитат обливането със студена вода.

Засега учените не могат с точност да определят защо се случва това. Една от възможните версии е, че студеният душ забавя кръвообращението.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Може да ви е интересно...