5 януари 2016 г.

По-малко от 1% от компютрите по света през 2016 ще могат да използват най-новите очила за виртуална реалност. Това съобщиха от технологичната компания „Енвидиа”, цитирани от Би Би Си.

Само 13 милиона души по света ще имат необходимите графични мощности за предстоящи нововъведения в технологиите, като се очаква тази цифра да достигне до 100 милиона през 2020 година. Различни форми на виртуална реалност отдавна са достъпни за потребителите дори на смартфони, припомнят от британската обществена медия, но само притежатели на мощни персонални компютри ще имат достъп до услуги като очилата „Oculus Rift”, които ще бъдат представени от „Фейсбук”.

Такива очила създават обграждаща потребителя триизмерна интерактивна среда, която реагира на присъствието и действията и може да бъде изследвана от потребителя. Очаква се продуктаът на „Фейсбук”, както и конкурентни технологии на компании като „HTC” да бъдат представени до пролетта. Достъпността на технологията обаче е занижена.

 Главният бизнес мениджър на производителя на видеокарти „Енвидия” Джейсън Пол припомня, че генерирането на активна обграждаща среда изисква 7 пъти повече ресурси от традиционните триизмерни приложения и игри. Очилата „Oculus” ще изискват доста мощни графични ускорители като „Nvidia GeForce 970” или „AMD Radeon 290”.

През последните години обаче технологичният пазар промотира домашни решения, които целят по-малки размери и по-голяма достъпност. В този смисъл през ноември собственика на „Фейсбук” Марк Зукърбърг прогнозира, че възприемането на усъвършенстваните триизмерни технологии със сигурност ще отнеме някакво време на пазарно пригаждане, пише БГНЕС.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Може да ви е интересно...