|
снимки: Robert Hurt/NASA |
Изображенията, заснемани от космическите телескопи и автоматичните космически сонди, преди да бъдат публикувани в повечето случаи се нуждаят от редактиране. От водещата в обработката на дигитални изображения компания Adobe разкриват някои от тайните си, които използват при обработката на космически снимки.
Понякога е достатъчно само да се “слепят” отделните кадри, за да се получи панорамно изображение. По този начин например, се получават панорамите от повърхността на Марс. Апаратите на NASA изпращат отделните заснети кадри, а после на специалистите им се налага само да съберат отделните кадри в една голяма мозайка.
|
Небесни тела от различни спектрални класове, сравнени със Слънцето |
|
Същото изображение, заснето в инфрачервения спектър (изходни данни) |
В по-голямата част от случаите обаче се налага да се извършат повече редакции. Робърт Хърт (Robert Hurt) — астроном от Центъра за обработка и анализ на инфрачервени изображения към Калифорнийския технологичен институт и експерт по работа с Photoshop — разказва, че един от етапите в обработката на получените изображения е премахването на излишните детайли. Например, заради особеностите си фотографската техника създава артефакти, които може да изглеждат като реални обекти от Вселената, но на практика изобщо не съществуват.
Също много често се налага да се подсили контраста в полутоновите изображения, заснети в различни участъци от инфрачервения спектър. Благодарение на тази редакция се акцентира върху важните обекти в снимката, а излишните отпадат. За да се получи възможно най-близкото до реалността изображение много често се прибягва до съвместяването на данните, получени от няколко телескопа. С помощта на каналите за работа с червен, зелен и син слой във Photoshop може да се добавят видимите цветове към снимки, направени в инфрачервения диапазон.
|
Свръхмасивна черна дупка, снимка: Robert Hurt/NASA/JPL-Caltech |
Крайният резултат от тези обработки е файл с обем от няколко десетки гигабайта, в който са обединени данните от няколко телескопа. Специалистът, който е обработил и подготвил хиляди изображения за NASA, добавя, че работата му позволява на масовата публика да се запознава отблизо с откритията за космоса и максимално точно да придобие представа за безкрайната красота на Вселената, в която живеем.
0 коментара:
Публикуване на коментар