8 юни 2016 г.

Momondo не е нито научна общност, нито социална организация. Това е фирма, която предлага туристическа услуга. Но именно тази компания нагледно показва, как хората, уверени в своята национална принадлежност, таящи в себе си предубеждения и неприязън към определени народи, се променят, когато научават, че ДНК-то им е много по-богато, отколкото са предполагали. Видеото, в което на представители от различни националности им става ясно, че в гените им са смесени много линии и имат много общо с онези, които смятат за врагове, вече е надхвърлило 25 милиона преглеждания във Facebook.

В експеримента участват 67 души от различни националности: англичанин, французойка, рускиня, ирландец, кюрдка, кубинец, банглдешец… В началото с тях е проведена анкета, в която ги питат от каква националност са, към кого изпитват неприязън и какви са причините за това.

След това специалистите вземат проба от всеки, а след време канят всички участници в една зала, за да им съобщят резултатите от ДНК тестовете. А резултатите в буквалния смисъл на думата поразяват участниците: момиче от кюрдите научава, че гените ѝ са много сходни с тези на турците; англичанин, който в интервюто заявява, че ненавижда немците, научава, че ДНК-то му сочи немските му корени.

Французойка, която участва в теста, казва, че това би следвало да се превърне в задължителна практика за всеки човек на планетата. “Тогава в света екстремизмът няма да има почва. Ако хората знаят точните си корени, как ще се ненавиждат?”

В края на теста всички участници са поканени да участват в “Пътуване по следите на ДНК” – така се нарича проекта на Momondo, част от поддържащата пи ар акция е и самото видео. Слоганът на проекта е: “Светът без граници започва от свят без предразсъдъци”.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Може да ви е интересно...