26 юни 2017 г.


Учени развенчават още един мит, свързан с опитите за отслабване. Специалистите не установяват никакъв ефект за отслабване от честото хапване на по-малки порции. В някои случаи този вид на хранене дори може да доведе до обратното – напълняване. Изследователите са убедени, че нещата не опират до обема на една порция, а до сумарното количество на приетите калории.

В списание Proceedings of the Nutrition Society са публикувани две научни статии на американски и британски учени. Изследванията им са посветени на хранителните режими и свързаните с това последици за здравето.

Съвременният начин на живот оказва огромно влияние на хранителните навици: храненето става все по-избирателно и нередовно. Диетолозите проверяват, дали приемането на храна на малки порции е по-полезна за здравето и фигурата, отколкото класическата схема с три хранения на ден.

В съвременния начин на живот режимите на хранене до голяма степен се определят от социални, а не от биологичните фактори. Хората са принудени да нагласят времето си за хранене спрямо работните ангажименти. Това важи най-вече за условията в градкса среда.

Редица изследвания показват, че несъответствието между циркадните ритми и “социалните” часовници е свързано с рискове от заболявания като наднормено тегло, метаболитен синдром, рак и сърдечно-съдови болести. По-малкото време, което отделяме за сън, също допринася за увеличаване на теглото.

Диетата, която се базира на честото приемане на малки порции храна, често довежда до обратен на търсения ефект – напълняване. Учените обясняват този парадоксален ефект с това, че сумарното количество на приетите калории не се променя, а в някои случаи дори се увеличава. Специалистите отбелязват още, че без намаляване на общия обем приемани калории, храненето на малки порции не носи никакви ефекти за намаляване на теглото и здравословното ни състояние.

Учените нямат категоричен отговор на въпроса, кое е най-важното хранене за деня. Получените в хода на изследването отговори от участвалите в анкетата им сочат, че приема на излишни калории във вечерните часове води до напълняване. Но когато става дума за закуската или обяда, то тук няма единно становище, кое от двете хранения по-ефективно захранва организма ни с нужните му енергийни запаси.

0 коментара:

Публикуване на коментар