Няма как да сбъркате, ако подарявате вещи, които отразяват индивидуалните ви предпочитания. Опитите да се досетите какво би желал да получи онзи, на когото правите подарък, ще ви отведат до задънена улица, убеден е учен от Университетския колеж в Лондон.
Професорът по психология Адриан Фернхам провежда прост експеримент. Участвалите в него 122 доброволци са помолени да изберат и да купят от iTunes песни, които да подарят на приятелите си. След това анкетира получателите на подаръка, доколко са им харесали. Оказва се, че песните, избрани на база личните предпочитания на подаряващите са зарадвали много повече приятелите им, отколкото онези, които са избирани със стремежа да се съобразят с вкуса на получателя на подаръка.
Психологът освен това казва, че трябва да се въздържате от поривите на един човек да поднесете няколко подаръка, ако един от тях е основен и е съществено по-стойностен от останалите. Получавайки “купища” подаръци, един от които е по-ценен, а другите – по-евтини, човек ги възприема като “съпътстващи” и несъзнателно приравнява даровете по ценността им, като така също неволно обезценява най-скъпата вещ.
Освен това, според психолога, в началото на връзка между мъж и жена не следва да се правят много скъпи подаръци, тъй като това формира завишени очаквания. Със задълбочаване на отношенията подаряването на вещи с по-малка стойност може да бъде изтълкувано погрешно.
И накрая, Адриан Фернхам съветва мъжете да не подаряват на възлюбените си уникални вещи, защото някои жени възприемат подобни подаръци като нещо, което ги кара да се чувстват прекомерно задължени. А и в бъдеще, макар и да са поднесени като мил жест, по-малки и по-евтини подаръци може да бъдат оценени от дамите като проява на скъперничество.
По-рано друг екип британски учени установи, че представите за идеалния подарък у децата и родителите им са много различни.
0 коментара:
Публикуване на коментар