Първият автомобил на Бенц, създаден през 1885 година,
представлява по същество триколесна моторна каляска, тежаща 250 килограма, с
големи колела и огромни спици. На тази конструкция Карл Бенц поставя своят
вариант на четиритактов бензинов двигател с водно охлаждане и мощност от 0,9
конски сили.
Цилиндърът на двигателя се разполага хоризонтално над оста,
за която са закрепени задните колела на машината. Двигателят предава въртящия
момент към колелата посредством една ремъчна и две верижни предавки. За нашите
представи скоростта, която развива возилото е патетична – 16 км/ч, но за онези
времена това е направо революционна скорост за движение по шосе, без използване
на животинска тяга.
През следващата 1887 година първият в света автомобил е
показан на изложба в Париж. От този тип са изработени само три автомобила, два
от които изчезват безследно (най-вероятно са откраднати). Третият е бижу в
колекцията на Германския музей в Мюнхен. Състоянието му е много добро и дори
може да се движи. Но това никой не се кани да прави, защото такива неща трябва
да се пазят, за да може поколенията да видят от къде води началото си
автомобила.
В памет на историческото събитие – петентоването на Motorwagen –
29 януари се отбелязва като Рождения ден на автомобила.
0 коментара:
Публикуване на коментар