Имате ли усещането, че приятелите във Facebook водят много по-разнообразен и наситен живот от вас? Не бързайте да им завиждате. Изследователи твърдят, че повечето потребители само създават такъв образ за себе си.
Около две трети от хората, които са собственици на акаунти в социални мрежи като Facebook, Instagram и Snapchat (мобилно приложение, което позволява обмяната на съобщения с прикачени снимков и видео материали), умишлено публикуват снимки и клипове, представящи живота им в по-благоприятна светлина - по-динамичен и по-разнообразен. Това от своя страна им носи успех – повече от 75% от потребителите в социалните мрежи възприемат и съдят за “приятелите си” във виртуалния свят точно по онова, което виждат на страниците в интернет. Данните са от анкета, проведена по поръчка на голям производител на смартфони.
Любопитното е, че 6% от потребителите в социалните мрежи буквално си “фалшифицират” снимки, като добавят с помощта на специални програми най-различни обекти от места, на които изобщо не са стъпвали. Повече от половината участници в анкетата отговарят, че са качвали в акаунтите си снимки на различни предмети и места, които са посетили, с единствената цел да предизвикат завистта на познати, роднини и виртуални приятели.
Според специалистът по поведенческа психология Джо Хемингс, тенденцията не е изненадваща. “Живеем в света на моментните комуникации. Лъскавите списания с техните съвети са изтласкани от социалните мрежи, в които хората си дават един на друг препоръки по отношение на битието. Снимките, които на момента може да бъдат показани на широката публика, ни показват какви дрехи носят нашите “приятели”, какво си купуват и как прекарват свободното си време. Веднага можем да надникнем и в живота на известните хора и да сравняваме как живеят те и как им подражават хората от нашия кръг”, казва Хемингс. Думите на психолога се потвърждават от данните на изследването. 76% от участвалите в анкетата, които ползват социални мрежи от типа на Instagram заявяват, че са си купували вещи, след като са видели в мрежата снимки на същите вещи, собственост на техни виртуални познати или знаменитости.
0 коментара:
Публикуване на коментар