23 май 2015 г.

Данни от ново проучване на американския телекомуникационен гигант AT&T, всеки 4 от 10 шофьори (в САЩ) разглеждат страници в социалните мрежи, докато шофират. Други почти 30% просто сърфират от мобилните си устройства из сайтове в Мрежата.

1 на всеки 10 водача, докато управляват автомобилите си водят и видео разговори с приятели във видео чатове.  Още 10% от шофьорите пък се опитват да карат колите си и да снимат видео клипове, като смятат, че това не представлява заплаха нито за самите тях, нито за другите участници в движението.

Като цяло, близо 70% от шофьорите по време на движение използват по един или друг начин мобилните си телефони и таблети. Най-масово все още си остава писането на текстови съобщения и електронни писма.

След анализа на данните от проучването, от AT&T са решили да дадат нов импулс на социалната си кампания “It Can Wait”,  която е стартирана още през 2010 година. Кампанията си поставя за цел да накара хората да се замислят за поведението си, когато са зад волана и да разберат, че “нито едно съобщение не струва колкото човешки живот”.

Представител на АТ&Т подчертава: “Същото се отнася и за всякакви други дейности, които хората извършват със смартфоните си, докато шофират. Заради вас и заради онези, които са с вас – моля, гледайте пътя, а не онова, което е на екрана на смартфона ви”.

Според данните на изследването ето и най-масовите дейности, с които хората зад волана си позволяват да разсейват вниманието си, докато шофират:
1. Писане на текстови съобщения (61% от анкетираните)
2. Писане и четене на писма от електронната поща (33%)
3. Сърфиране в Интернет  (28%)
4. Facebook (27%)
5. Снимане, в това число и селфите (17%)
6−7. Twitter (14%)
6−7. Instagram (14%)
8. Снимане на видео  (12%)
9. Snapchat (11%)
10. Видео чат (10%)


0 коментара:

Публикуване на коментар