На снимката е гробището за големи самолети в град Виктървил в Южна
Калифорния (Southern California Logistics Airport). Заради сухият климат в
пустинята Мохаве стотиците “пенсионери” могат да останат на това място дълги
години, без ръждата да ги поврежда, а така се превръщат в източник на резервни
части.
През последните две десетилетия търсенето на нови големи
самолети постоянно намалява. През 2014 година въздухоплавателните компании не
са направили нито една нова заявка за закупуване на нови Boeing 747 или Airbus
А380, а предпочитат да се снабдяват с малки двумоторни самолети (производството
им през същия период е нараснало осем пъти).
За тези тенденции си има логично обяснение. Самолети с по два
двигателя струват на авиокомпаниите много по-малко, отколкото четиримоторните
гиганти, способни да превозват по 525 пътника на полет. Големите производители на самолети като Airbus S.A.S и The Boeing Company признават, че
самолетите с по четири двигателя вече не им носят приходи. Но авиокомпаниите
все пак имат нужда от тях, но само за трансконтиненталните полети, където
самолети с два двигателя са по-опасни за използване – липсват места за
евентуални аварийни кацания, а на големите летища времето за кацане е твърде
малко поради големите натоварвания.
0 коментара:
Публикуване на коментар