Реки, които се пресичат, но не се сливат? Не е илюзия. Вместо традиционен мост, над Елба е построен воден, по който пътуват не автомобили, а яхти, кораби за разходка и товарни баржи.
Магдебургския мост е дълъг 918 метра (228 са над вода). Водният мост над Елба свързва каналите Елба-Хафел и Средногерманския. Преди това, за да попаднат от единия в другия канал, корабите трябвало да правят обиколка от допълнителни 12 километра. Освен това, корабите се прехвърлят в реката посредством шлюзове, а след това са издигани до нивото на канала. И като допълнение, по Елба са можели да се движат само съдове с газене до 1,5 метра. За да не затъват се налагало в Магдебург част от товара да се прехвърли на баржи. Те съпровождат кервана от кораби до канала Елба-Хафел, където биват прехвърляни обратно.
Решение на тези проблеми става Магдебургския воден мост, чиято дълбочина на канала е 4,25 метра.
Инженерите се заемат с разработването му още през 1919 година, а през 30-те години на ХХ век започва и реализацията му. Но заради Втората световна война проектът е замразен. Строителството на моста е подновено едва през 1998 година. Работите по него продължават пет години и уникалното съоръжение е отворено през 2003 година. Изграждането му струва 130 милиона евро.
На моста, освен паркинги за автомобили, има и пешеходни и вело алеи. Ширината на плавателния канал по моста е 32 метра – достатъчно, за да се разминат два тежкотоварни кораба, но и пешеходците може отблизо да видят преминаващите съдове.
0 коментара:
Публикуване на коментар